Ačkoli by se dalo říct, že e-maily jsou velmi stará záležitost, pořád se jim nedá upřít několik jedinečných efektů. Nedávno jsem si uvědomil následující. Jdeme na to:
- Iniciátor komunikace
- Privátní informace
Představte si člověka s mobilem v ruce. Může vidět nesčetně webových stránek, jen co zadá jejich adresu. Trefí se do nás? Máme strašně malé šance – uživatel se může nechat rozptýlit miliónem jiných věcí.
Co když naopak my známe e-mailovou adresu toho člověka? Pak můžeme být iniciátory komunikace my. Pokud nebudeme otravní a nezruší si náš odběr, můžeme si získat jeho pozornost (mimochodem dnes lze podobnou notifikaci získat z webové stránky prostřednictvím oznámení, je to ale o kapku náročnější, než poslat e-mail). Pořád můžeme být zapadlí mezi mnoha dalšími jeho e-maily, ale bude jich vždy méně, než je webů.
A druhá věc je, že e-mail je vlastně privátní webová stránka. Dokud ji nesmaže ze své schránky, stává se adresát jejím provozovatelem. To taky znamená, že jí můžeme uzpůsobit na míru. Dát na tu stránku informace, které nikdo jiný nemusí vidět (i na webu lze tohoto dosáhnout po přihlášení prostřednictvím tzv. paywallu – ale zase, je to složitější než poslat e-mail).
Nástrojů je spousta. Asi vede mailchimp. Zkusil jsem české emailkampane.cz a musím říct, že účel to splnilo. Za mě spokojenost.
Nakonec však, člověk má omezenou pozornost. Během dne několik chvil. A dny jeho života utečou jako chvilka. Buďme slušní a nerozptylujme ho nesmysly.